Näin aloitat jäätelömyynnin!

Oletko aina haaveillut omasta jäätelökioskista, kotoisasta kahvilasta tai kenties ravintolasta, joka tarjoaa pientä luksusta arjen keskelle?

1. Kaikki lähtee ideasta

Oletko aina haaveillut omasta jäätelökioskista, kotoisasta kahvilasta tai kenties ravintolasta, joka tarjoaa pientä luksusta arjen keskelle? Unelmista voi tehdä totta mutta se vaatii huolellista suunnittelua ja valmistelua. Ensimmäisenä tulee tehdä kattava liiketoimintasuunnitelma, jolla voit hahmotella askelmerkit liiketoimintasi pyörittämiseen ja varmistaa, että toiminta on kannattavaa.  Lisätietoja yrityksen perustamisesta saat esimerkiksi Suomen Yrittäjien -nettisivuilta.

2. Löydä oikea toimitila

Jotta kahvila- tai ravintolatoiminta voi menestyä, tarvitaan tarkoitukseen soveltuvat tilat. Mieleisen tilan löydyttyä sinun tulee olla yhteydessä kunnan rakennusvalvontaan ja varmistaa, että tila soveltuu ravintola- tai kahvilakäyttöön. Rakennusvalvonnan hyväksyntä tarvitaan vaikka tilassa olisikin aiemmin toiminut ravintola tai kahvila. Elintarvikevalvontaviranomaisiin kannattaa olla yhteydessä jo tässä vaiheessa. 

3. Laadi omavalvontasuunnitelma ja tarkista vaadittavat lupa-asiat

Toimitilan hyväksymisen lisäksi kahvila- ja ravintolatoimintaan liittyy myös paljon muita vaatimuksia ja säännöksiä, joilla varmistetaan toiminnan terveellisyys ja turvallisuus. Ole yhteydessä kunnalliseen elintarvikevalvontaan ennen toiminnan aloittamista.  Elintarvikevalvonta ja omavalvontasuunnitelma ovat tärkeä osa kahvila- ja ravintolatoimintaa ja ne tulee suunnitella huolella. Laatimalla omavalvonnan huolellisesti hallitset toiminnan riskejä ja voit ennakoida etukäteen miten korjaat mahdolliset virheet.

4. Huolehdi henkilöstöä koskevista määräyksistä ja koulutuksesta

Ennen toiminnan aloittamista sinun tulee myös selvittää mitä henkilökunnalta vaaditaan. Aina kun henkilökunta käsittelee pakkaamattomia, helposti pilaantuvia elintarvikkeita tarvitaan hygieniapassi, työvaatteet ja terveydentilan selvitys. Myös henkilökunnan kouluttamiseen ja hyvän asiakaspalvelun laadun varmistamiseen kannattaa käyttää aikaa. Erinomainen asiakaspalvelu ja asiantuntijuus jää kuluttajien mieleen ja saa heidät palaamaan yhä uudestaan toimipisteeseesi.

5. Aloita toiminta ja Ingman jäätelömyynti

Kun yrityksen perustamiseen ja lupiin liittyvät asiat ovat kunnossa, on vihdoin aika startata toiminta! Myyntipalvelumme ja aluepäällikkömme auttavat mielellään jäätelövalikoimiin, altaisiin ja näkvyytyyteen liittyvissä asioissa. Ensimmäinen askel on asiakasavauslomakkeen täyttäminen minkä jälkeen saat oman asiakasnumeron ja toimituspäivät tilauksia varten.  Myyntipalvelumme tavoitat arkisin puh. 0201 424 510 tai myynti.palvelu@unilever.com.

6. Tee Ingman jäätelötilaus verkkokaupassa

Jäätelötilauksen voit tehdä kun se sinulle parhaiten sopii  – verkkokauppamme on auki vuoden jokaisena päivänä vuorokauden ympäri. Saat ohjeet verkkokaupan käyttöön myyntipalvelustamme ja tilaukset toimitetaan toimipisteesi osoitteeseen sinulle annettuina toimituspäivinä.

7. Nauti!

Kaikki valmiina ensimmäisille asiakkaille! Muista nauttia myös kiireen keskellä asiakkaiden iloisista hymyistä herkkuannoksien äärellä, hyvistä asiakaspalautteista ja onnistumisista. Matka kohti unelmia on alkanut!

Meiltä löytyy laaja valikoima erilaisia markkinointimateriaaleja, joilla saat lisättyä huomattavasti myyntipisteesi houkuttelevuutta ja myyntiä. Markkinointimateriaaleja saat tilattua olemalla yhteydessä oman alueesi edustajaan tai myyntipalveluun. Lisäksi jäätelöaltaiden mukana toimitetaan aina automaattisesti altaan konseptiin sopiva materiaalipaketti.

Tuotekuvia saat käyttöösi kuvapankkimme kautta osoitteesta www.opv-media.com. Tunnukset annamme asiakkaillemme ja niitä voit pyytää myyntipalvelustamme.

Jäikö jokin vielä mietityttämään?
Lue myös artikkeli “Usein kysytyt kysymykset jäätelönmyyntiin liittyen”